Konfirmasjon i Sørnes 2025

Oppdatert Informasjon og påmelding

Nå har også Sørnes sendt ut invitasjoner til konfirmasjon i posten. Har du ikke mottatt denne, eller ønsker å stå til konfirmasjon hos oss, uten å høre til her i Sørnes eller du ikke er døpt (men ønsker å stå til konfimasjon i kirken), ta kontakt! Så kan vi tilrettelgge for dette. Mailadresse finner du nederst i saken.

I disse dager (mars måned) sender Sola kirke ut invitasjon til «sine» konfirmanter som skal stå konfirmasjon i 2025 (de som går i 8. klasse nå).

I fjor skapte det en del usikkerhet og spørsmål ift. Sørnes sine konfirmanter og opplegget her.

Sørnes & Sola sender ikke ut invitasjon samtidig. Det er ikke vanlig at menigheter gjør dette, det er opp til hver enkelt menighet å utforme sine opplegg og hvordan man praktisk løser dette.

Vi er klar over at mange av konfirmantene i Sola og Sørnes går på samme skole og/eller i samme idrettslag etc., men fortvil ikke!

«Våre» konfirmanter får invitasjon i posten i slutten av april (disse er nå sendt ut - så alle skal ha mottatt den).

Det er nå mulig å melde seg på HER

Pris kr 1500,- betales ved påmelding.

Ved påmelding velger man enten å være med i gruppe: "Konf Aktiv" eller "Lett Blanding".

Konf Aktiv er et godt alternativ for deg som liker sport og fysisk aktivitet.

Lett Blanding har forskjellige aktiviteter (primært i Sørnes) der man gjør kreative ting, baker, ser film etc.I løpet av konfirmasjonstiden vil det selvsagt også være fellessamlinger der begge gruppene har felles undervisning eller arrangement.

Er man ikke døpt, men ønsker å stå til konfirmasjon er ikke det noe problem, da ordner vi det slik at den det gjelder døpes en gang før konfirmasjonen. Dette er ikke uvanlig og fullt mulig, ta kontakt med oss hvis dette skulle være aktuelt.

Det vil også være mulig å velge hvilken konfirmasjonsdag ved påmelding, men ikke klokkeslett (hvis to gudstjenester på én dag blir aktuelt).

Selve konfirmasjonstiden starter etter sommeren.

Viktige datoer for 2025-konfirmanter:

April 2024: Invitasjon for konfirmanter 2025 sendes ut. Påmelding skjer her via nettsiden.

30. juni 2024: Frist for påmelding

Høst 2024: Konfirmasjonstiden starter, nøyaktig dato er ikke spikret, men blir antakelig i uke 36 eller 37.

Presentasjonsgudstjenesten blir 8. september klokken 19:00 - Hold av dato & klokekslett

Konfirmantleir: 20.-22. september 2024

Datoer for konfirmasjon 2025: Lørdag 26. april og lørdag 3. mai