Treffen

Treffen er tilrettelagt klubb for dem over 18 år. Treffen holder til i menighetssalen i Sola kirke på tirsdager,

Tidspunkt for samlingene er 18:30-20:00.

Program våren 2024

27. august Oppstart- Treffen- historie og bingo

17. september Høsttakkegudstjeneste – St. Petri kirke kl. 18.00. Oppmøte Sola kirke og Tananger kirke kl. 17.15

24. september Gudstjenesteverksted/spillekveld. Andakt ved Tracy Rishton.

29. september Gudstjeneste, Tananger kirke, kl. 11.00. De som har oppgaver i gudstjenesten, møter kl. 10.00.

8. oktober Besøk på TS-museet. Andakt ved Lise-Ingeleiv Grunnaleite. Oppmøte ved Sola kirke kl. 18.45.

24. oktober Besøk til Treffen i Hafrsfjord menighetssenter. Oppmøte ved Sola kirke kl. 18.30, tilbake ca. 2130. Avtales henting i Tananger.

12. november Øve til julespill. Andakt ved Berit Espeset

7. desember Julefest, julespill, bevertning, juletregang. Familie og venner er hjertelig velkommen.

HVA ER TREFFEN?

Treffen er en klubb for alle, men den er spesielt tilrettelagt for mennesker med utviklingshemming. De som er med i klubben, er fra 18 år og oppover. Vi har også medlemmer som har passert de 60, så her er rom for alle. Medlemskontingenten er på kr. 300,- per år. Disse pengene går blant annet til å subsidiere turer og utflukter.

Vi samles fra høsten 2024en tirsdag i måneden kl. 18.30-20.300 i Sola kirke. (Vi tar fri i skolens ferier).

I tillegg er vi med på gudstjeneste, og besøker vår venner i Hafrsfjord- Treffen.

På programmet står det hvilken dag, dato og sted som gjelder den enkelte samlingen.

På klubbkveldene har vi sang og musikk, andakt, bespisning og forskjellige aktiviteter som bingo, folkeviseleik, videokveld, misjonskveld, fødselsdagsparty og mye annet.

Vi bruker å dra på en tur på ett av møtene i hvert semester.

Vi har også en vennskapsklubb i Hafrsfjord Treffen, som vi regelmessig besøker og får besøk av. Til jul øver vi på et julespill, og får vist det til slekt og venner på vår årlige julefest. To ganger i året deltar vi på gudstjeneste i en av de fire kirkene i Sola.

Vi storkoser oss i Treffen, og det er plass til mange flere. Ønsker du å delta selv eller kjenner du noen som du tror dette kan passe for, så kom på et av møtene eller ta kontakt med diakonen i Sola:

Lise-Ingeleiv Grunnaleite
Tlf.: 906 62 631
E-post:
ingeleiv.grunnaleite@solamenighet.no

Vi sender deg gjerne et program, hvis du ønsker det.